Return to MULTIMEDIJA

PUBLISHER II

Publisher. Flajer, brošura,… i “ključne reči”.

FlajerOsnovna uloga flajera i brošura je da doprete do što većeg broja ljudi iz vaše ciljne grupe. Bez obzira čime se bavite, ovi materijali moraju da privuku pažnju.

Jedan takav flajer nastao je kada je profesor Draganović, tadašnji član marketing tima moje škole, predložio da se učenici uključe u rad marketing tima i promociju škole. Prva dva učenika, koji su se priključili timu, napravili su flajer kako bi se sastancima priključili i drugi zainteresovani učenici. Dogovor je bio “PETKOM U 13h“.

Za flajer je iskorišćena poznata slika Ujka Sema (Uncle Sam)

https://commons.wikimedia.org/wiki/File%3AUnclesamwantyou.jpg

Još neke primere sa ovom slikom možete pogledati na liku https://commons.wikimedia.org/wiki

Inače, flajer je dao odlične rezultate.

Mi dalje nastavljamo da se bavimo našom virtuelnom firmom iz biroa “Fantastic” za koju smo u prethodnom delu osmislili logo i vizit karte.

Priprema materijala za flajere i brošure (III dvočas)

Prvo, treba da znate koju će ulogu imati vaš flajer ili brošura i drugo, treba da imate viziju kako će izgledati. Bez obzira da li se radi o elektronskom oglašavanju ili o štampanim materijalima,“velike” firme imaju budžet za marketing. To znači da mogu da kupe “potrebne” fotografije i ostali materijal. U našem slučaju, učenici sami treba da pripreme materijal. Pošto je u planu da svaki učenik napravi flajer i brošuru, to znači da je potrebno puno slika, pa na ovom dvočasu sledi timski rad.

Po planu je i katalog, ali za katalog treba puno vremena i materijala jer on sadrži najmnje osam do deset strana, pa ga obrađujem informativno, tj. donesem  više različitih kataloga i sa učenicima analiziramo detalje.(Svratite do WinWin-a ili do neke prodavnice nameštaja, i eto kataloga za školu.)

Zadatak 1. Svaki učenik treba da na internetu pronađe dve adekvatne slike, i da od njih, pomoću magnetnog lasa u Photoshop-u napravi dve PNG slike (kao poslednji zadatak na času “obrada slika”).

Zadatak 2. Svaki učenik treba da ostalima iz grupe (npr. 15 učenika), cirkularno e-mail-om, pošalje svoje dve PNG slike. Na taj način će svako od učenika u svom folderu imati 30 slika, što je sasvim dovoljno za rad na narednom dvočasu.

Moje iskustvo kaže da je bitno da učenici imaju dovoljno materijala. Tako se brže radi, ubaci se jedna slika, nevalja, menjaj, … i tako dok se ne dođe do rešenja. U suprotnom, prođe ceo čas dok se ne dođe do ideje.

Što se tiče drugog zadatka, učenici za komunikaciju više vole da koriste društvene mreže nego e-mail, pa se tako dešava da je neko zaboravio lozinku ili ima neki drugi problem slične priode. Međutim, ja insistiram da se koristi e-mail tako da su pomenuti u obavezi da brzo naprave nov nalog za elektonsku poštu. Inače, svi su u prvom razredu napravili e-mail nalog i u adresaru grupu “odeljenje”. Na kraju dvočasa proveravam folder sa prikupljenim slikama. Nema izgovora. Folder treba da izgleda kao na slici dole.

png-sličice

Flajeri (IV dvočas)

U zavisnosti od toga šta želite da postignete i kakvu kampanju vodite, flajer može da se štampa jednostrano ili dvostrano. U prvom slučaju, lepe se na mestima gde je velika cirkulacija ljudi, dok se u drugom slučaju dele kao promotivni materijal. Na trgovima se često viđaju “aktivisti” kako iz ruke u ruku dele flajere. U velikim marketima to rade profesionalci,  dok na ulici to rade “klinci” za “male pare” (na automobilima ispod brisača ili u poštanskim sandučićima). Naravno, kampanja može da bude i “smart”, ali za ovaj vid reklamiranja je potrebno istraživanje trzišta. To znači da se flajeri dele samo određenoj ciljnoj grupi. To mogu da budu majstori, domaćice, gastarbajteri, ili pak visoko obrazovani, ili oni sa velikom zaradom, ili …

Saveti za dizajn flajera

ključne reči za flajerKljučne reči. Birajte snažne ključne reči koje obaveštavaju ili “pozivaju” na neku akciju. One prve “upadaju” u oko.

Izbor fonta. Font treba da bude jednostavan i bold zbog čitljivosti. Izbegavajte ukrasne fontove.

Kontrast. Napravite visok nivo kontrasti boje fonta i boje pozadine. Slobodno koristite “hrabre” boje.

Prenatrpanost. Broj elemenata na flajeru nije propisan, ali flajer ne sme da bude “prazan”. Sa druge strane, flajer nije ni katalog ni brošura, tako da nije dobro da bude ni pretrpan.

Zadatak za rad na času

U skladu sa poslovnom politikom virtuelnog preduzeća “Fantastic”, politikom dobavljača, i realnog nivoa zaliha repromaterijala i gotovih proizvoda, potrebno je da se naprave nekoliko vrsta flajera:

  • flajer za mesečnu akciju,
  • flajer za nedelnu akciju,
  • flajer za vikend akciju, i
  • flajer za rasprodaju robe čiji rok ističe za 30 dana.

Zadatak. Svaki učenik treba da izabere jednu od gore pomenutih tema, i da u programu Publisher napravi flajer. Olakšavajuća okolnost je što učenici imaju pripremljen materijal (PNG slike) sa prethodnog dvočasa. Gotov flajer treba da se sačuva u formatu PUB i JPG zbog štampanja istog na kraju modula.

U programu Publisher izaberite File/New…/Flyers i od ponuđenih, izaberite templejt koji vam se sviđa. Dalje, program je intuitivan (kao kod vizit karte u prethodnoj lekciji). Možete da ubacijete slike, menjate fontove i pozadinu,…

NAJTEŽE JE DA OSMISLITE VIZIJU BUDUĆEG FLAJERA.

Pogledajte primere na internetu. Ukradite ideju. Najgore je da sedite, dugo razmišljate i ništa ne radite uz izgovor da nemate ideju. Zato, POKUŠAVAJTE, POKUŠAVAJTE, POKUŠAVAJTE.

Na slikama dole su rezultati, a pojedinačni radovi učenika su na kraju ovog teksta.
flajer-1flajer-2

 

 

 

 

 

 

Brošure (V dvočas)

Za razliku od flajera koji treba da uputi poziv potrošačima na neku akciju ili događaj, brošura vam pruža mogućnost da detaljnije predstavite svoje proizvode. Brošura se najčešće štampa na A4 papiru, trostruko preklopljenom, tako da je pogodna za slanje poštom (a i za džep). Ovakva brošura ima “šest” strana, pa je ovde dodatni posao da pažljivo isplanirate koji sadržaj gde stavljate. Druga važna stvar je da se brošura štampa obostrano, tako da i o tome treba da vodite računa kako bi vam sadržaj bio povezan. Na ovaj način će te potrošačima dati nešto opipljivo.

Pošto brošura ima šest strana, jednu stranu izdvojite da bude naslovna, a jednu za adresu odnosno kontakt. Pokušajte da slike koje koristite ukazuju baš na vas (proces proizvodnje, proizvod, konzumiranje vaših proizvoda). Jednu stranu možete da odredite za “podizanje vrednosti” vaše brošure odnosno poslovanja. To može da bude poklon tipa recept za prirodni sok ili koktel, ili pak neko uputsvo ili savet za korišćenje proizvoda. Ovo je dobro zato što ljudi vole “Kako da…” tekstove.

Ukoliko želite da “merite” vašu kampanju, jednu stranu brošure možete da iskoristite kao:

  • pozivnicu za neki događaj ili promociju,
  • tiket za nagradnu igru,
  • kupon za besplatan primerak npr. vašeg časopisa,
  • poklon vaučer određene vrednosti.

Na ovaj način će te imati direktnu povratnu informaciju, jer svako ko vam donese tu stranu (kupon) je vaš stvarni potrošač. Ovako nešto će vas svakako izdvojiti od konkurencije.

Kako ne bi trebalo da izgleda brošura

Odmah da kažem da nemam ništa protiv Petnice. Naprotiv, mislim da bi bilo lepo da svaki učenik provede nekoliko dana u istraživačkoj stanici, jer sam i ja pre par godina bio 5 dana na jednom seminaru i uverio se da je tamo sve izvanredno. I upravo dok sam pripremao ovaj post, do mene je došla njihova brošura. Kada sam je dao učenicima da “pročitaju”, svi su “bacili” pogled i predali dalje, pa je ovde navodim kao loš primer brošure. Previše teksta. Nema ilustracija. Jednostavno, ne privlači.

brosura-1 brosura-2

Činjenica je da većina učenika misli da je Petnica samo za “naučnike”, da idu samo “odabrani”, da se previše radi. Ako je cilj brošure bio da privuče učenike da se prijave za boravak u Petnici, onda je ova brošura po mom mišljenju promašaj. Trebali su da stave nekoliko slika, npr. kako se učenici druže, kako prvode vreme, kako koriste opremu, zatim da po tezama navedu koje programe nude i na kraju link ka sajtu kako da se prijave. Siguran sam da bi veći procenat učenika posetio sajt. Evo linka: http://www.petnica.rs/

Zadatak. Na ovom dvočasu svaki učenik treba da u programu Publisher napravi brošuru. Brošura je nešto teža od flajera tako da nema zadate teme. Ovo je zato, da bi se brošura završila za jedan dvočas. Ukoliko neko ne stigne, može da završi kući.

Zadatak za ocenu. Za sledeći dvočas svi učenici treba da donesu odštampan flajer i brošuru. Vizit karte ne treba da se štampaju, ali zato treba da ih imate u elektronskom obliku. Proveravam i sadadržaj foldera sa prethodnih časova. Time proveravam aktivnost učenika na časovima, i to utiče na konačnu ocenu iz ovog modula.

Savet. Nemojte da idete u štampariju neposredno pred čas. Odite dan ranije, jer ako nešto ne valja, imate vremena da popravite. Ovo posebno važi za brošuru, jer se preklapa i štampa obostrano. Odštampajte je najpre na “običnom” štampaču i vidite da li je sve OK.

brosura-1 brosura-2

Utvrđivanje (VI dvočas)

Za ovaj dvočas ostaje samo da komentarišete i uživate u plodovima rada. Ovde mislim i na učenike i na nastavnike. “Svi” su u fazonu “da li je moj rad bolji od drugih”. U nastavku su flajeri učenika. Brošure su na slikama gore i neću ih prikazivati pojedinačno jer bi bilo previše slika.

Radovi učenika

Od 30 učenika u odeljenju, dvoje se “švercovalo”(nisu imale sve radove ni u elektronskom ni u štampanom obliku), četvoro nije donelo odštampane flajere i brošure, ali su im folderi bili kompletni (PNG slike, vizit karta, flajer i brošura). Ostalih 24 učenika je donelo odštampane radove. Ja sam izabrao 15 flajera za ovaj post, pa pogledajte (klik na sliku za uvećanje).

flajer-aleksandra-jankovicflajer-andjela-milosavljevicflajer-hristina-stevicflajer-jelena-mihajlovicflajer-jovana-milicevic

flajer-marko-ilicflajer-marta-milenkovicflajer-milica-dokic

 

flajer-milica-milosevicflajer-teodora-filipovicflajer-miliva-jovanovicflajer-sara-mileticflajer-suzana-vasicflajer-andela-stanojevic

 

flajer-dragana-jovanovic

 

Na kraju modula, želim da pohvalim sve učenike III/2 (2016./17.).

Blagojević Nikola, Vasić Suzana, Đokić Milica, Ilić Marko, Janković Aleksandra, Jovanović Dragana, Jovanović Đorđe, Jovanović Milica, Jovanović Nikola, Ljubisavljević Marko, Marković Aleksandar, Milenković Marta, Miletić Sara, Milićević Jovana, Milosavljević Anđela, Milošević Milica, Milošević Miloš, Mihajlović Jelena, Nikolić Milan, Novaković Ana, Pavlović Živojin, Petrović Đorđe, Radonjić Andrija, Stajić Milica, Stamenković Anđela, Stanojević Anđela, Stević Hristina, Stojiljković Viktor, Todorović Filip, Filipović Teodora.