Obrada slika – dizajn
Mašinsko-elektrotehnička škola Paraćina; predmet: Uvod u tehnike multimedija; modul: obrada slika. Cilj: NAPRAVITI PROIZVOD!
Naslov ove izložbe je pozajmljen sa jedne Webiz konferencije (webiz-predavanja-kako-da-zivite-i-radite-u-digitalnoj-sadasnjosti/ gde mi se posebno dopalo predavanje “Zašto treba da menjamo navike”), a tekstovi za flajere od istaknutih ličnosti sa domaće internet scene: IstokaPavlovića, Stefana Gajića, Marine Nikolić i Petra Vasića, čije blogove vam toplo preporučujem.
Zadatak učenika je bio da, posle teorijskog dela i vežbi iz gore pomenutog predmeta, naprave flajer tj. konačan proizvod koji treba odštampati. Simulirali smo situaciju da sam ja klijent koji je od njih naručio flajere dimenzija 30*40cm u rezoluciji 300 piksela/inču. Dobili su gotove tekstove, a njihovo je bilo da osmisle „hrabar“ dizajn, da ubace nešto svoje (npr. fotografije) i primene trikove koje su naučili u modulu obrada slika. Evo “priče” i rezultata (klik na sliku da je uvećate).
Flajer 1 – Kako da živite i radite u digitalnoj sadašnjosti
Za ovu izložbu sam izbrao temu „Kako da živite i radite u digitalnoj sadašnjosti“, što je ujedno i prvi flajer na izložbi. Tema je aktuelna za današnje tinejdžere, i obrađena je kroz niz saveta, sugestija i motivacionih poruka.
Flajer 2 – Moraš nešto da znaš
Današnja realnost. U svetu odavno, a od skora i kod nas. Poslodavce više ne zanima koju školu ili fakultet ste završili, već šta znate da radite. (Ne morate ovo da shvatite baš bukvalno, ali tu smo negde.)
Flajer 3 – Radi za svoje snove da ne bi radio za tuđe
Moje mišljenje je da učenik smera multimedije, treba da od početka II razreda odabere jednu oblast koja mu se sviđa (obrada slika, montaža video i audio fajlova, pravljenje sajtova, programiranje,…) i da se samostalno usavršava, tako da, kada upiše IV razred, treba da se oproba na Upwork-u ili nekom sličnom servisu za posao.
Flajer 4 – Oslobodi se straha
E sad, kada nešto znate, i kada “krenete”, to treba da prikažete javnosti. To se zove komunikaciona ofanziva iliti marketing. Najjeftiniji način jesu društvene mreže. Zamolite prijatelje da vam podele objavu, ili se uključite u neku (ciljnu) grupu na FB i tamo delite vaše materijale. Sve je ovo lepo, ALI se sada javlja STRAH. Strah od javnog nastupa, od komentara na društvenim mrežama, od hejtera, …Ovo je posebno izraženo kada ste početnik (i ja sada razmišljm da li je ovo OK, ili možda nije, da li će neko da me nacrni, …) ali ako mislite da imate dobru ideju, morate da “prelomite” i krenete. Objavite i pratite analitiku. Ako vidite da to nije to, izmenite nešto i probajte još jednom. Ako ponovo nije dobro, odustanite. Najgore je da ne probate.
Flajer 5 – Kada da krenem samostalno
Da li sam dovoljno dobar? Šta će biti ako bude? Ma šta će mi to u životu? To je ono što nas najčešće sputava. Sve što više čekate i tražite izgovore, vreme prolazi. Za par godina ćete sebi postaviti pitanje, što ranije nisam probao.
Flajer 6 – Razvijaj svoj brend
Ovde se misli na lični brend, na pojedinca. Ono, kada već nešto radite, krenuli ste, nešto se dešava. Pa ja sada, kroz ovaj post, razvijam svoj brend. Ostalo pročitajte na flajeru dole.
Flajer 7 – Stalno moraš nešto da radiš
Najopasnije je kada uđeš u kolotečinu, kada se ništa ne dešava. (Po meni, ovo se uglavnom dešava onima koji završe srednju školu, a nemaju posao i nisu upisali fakultet.) Zato, stalno moraš nešto da radiš. Tada se dolazi do novih ideja, upoznaju se novi ljudi, stvaraju se životne prilike.
Flajer 8 – O prilikama
Najveći problem je da niste spremni kada vam se ukaže prilika. Zato, konstantno radite na sebi. Vratite se još jednom na prethodne flajere i dobro ih proanalizirajte. (Evo jednog banalnog primera: Na raspustu ste. Ortak vam nudi odličnu tezgu na mesec dana u Nemačkoj. Zarada 2000 evra. Kreće se za par dana, a vi nemate pasoš.)
Flajer 9 – Da pojačate brend
Koristite multimedijalne alate i timski rad. Pa ja sam sa učenicima zajedno došao do idejnog rešenja za sve flajere. Klasična oluja ideja. Međutim, ponakad je teško napraviti tim. Neki ljudi jednostavno ne mogu da vas “prate” ili ne vole da rade to što vi radite. U tom slučaju krenite sami, pa postepeno uključujte nove ljude.
Flajer 10 – ELEKTROTEHNIČAR MULTIMEDIJA – smer koji ti nudi ovu priču
Ovaj tekst možete da shvatite kao reklamu, ali mi upravo i obrazujemo kadar koji će da vam napravi reklamu, sajt, blog, da vam izgradi brend, da vas probije na tržište, da vam poveća promet…
Rezultati ocenjivanja
Ova izložba je održana u holu škole, nešto kao javni čas. TREBALA NAM JE OCENA JAVNOSTI. Ovo je bitno, jer proizvode multimedija inače ocenjuju obični potrošači. Znači, nije bitno koliko slojeva i koje efekte su primenili učenici, već da li je flajer privukao pažnju prolaznika. Učenicima sam podelio papiriće za ocenjivanje, pa su oni zamolili “prolaznike” da popune listić. Ocenjivali su i učenici i profesori.
U postu Galerijska šetnja, koristio sam metodu “evrovizijskog” ocenjivanja, a ovde je dozvoljeno da npr. svima date po 1 ili po 10 poena. Ova metoda treba da pokaže učenicima da u javnosti postoje vaši prijatelji koji će vas najbolje oceniti, ali da isto tako postoje i hejteri koji će vas namerno loše oceniti.
Na internom ocenjivanju, pobedio je broj 8. Da smo organizovali kladionicu, svi bi izgubili. To je bila konstatacija mog tima (nedostaju mi tri člana, ali dodaćemo ih u fotošopu).
Učenici ovog odeljenja su radili i video reklame iz predmeta Osnove videotehnike, koje možete da pogledate na linku OVDE.
Sada bih Vas zamolio da, ako imate vremena i “ako nemate šta da radite”, u komentaru ocenite ove radove (ili bar nekoliko) poenima od 1 do 10. (Ako vam je dobro, onda ništa.)
7 comments
Skip to comment form
Svaka čast za učenike i profesora! Ovo je pravi primer dobre prakse.
Ukoliko bih učestvovala u glasanju, od mene bi maksimalan broj poena dobio flajer pod rednim brojem 2, a i za ostale autore pohvala za trud!
Фино, лепо, садржајно и поучно, За флајере 3 и 6 бих дао оцену 10, за 7 и 8 оцену 8, а за све остале би оцене биле 5 или 6. Сва техничка и дизајнерска решења су углавном добра и инвентивна, што за је за ученике са смера мултимедија похвално, јер је дизајн део њиховог будућег посла.
Hvala kolegama na datom stručnom mišljenju.
Svaka čast kolegi na ostvarenim rezultatima i učenicima koji su uspešno obavili svoj zadatak. Flajere ne bih posebno ocenjivala jer svaki nosi svoju poruku i posebno je dizajniran, ali je moj favorit broj 4. Slavoljub pokazuje da se svaki rad i trud isplati!!!
Za flajer 1 i 2 ocena 10, 3 i 4 ocena 5, za 6 ocena 3, za 7 ocena 10, 8 i 9 ocena 8, i za 10 ocena 10.
За рад 1 2 и 4 дајем оцену 10,за 10 9 7 оцену 8 а све остале 6.Свака част професору и ученицима
Najviše ocene za flajere 4, 7 i 8. Svisu dobri svi koraci su bitni. Svaka čast profesoru i učenicima!