MULTIMEDIJA

Osnovna obrada slika

Šta možete da očekujete za pet dvočasa

Jedno je sigurno. Nećete da postanete profesionalac. Ali, naučićete da:

  • podesite dimenzije za štampanje,
  • dodate tekst i efekte na sliku,
  • od vaše fotografije napravite poster za vašu sobu,
  • napravite flajer za izlog (akcijsko sniženje u vašoj prodavnici)
  • napravite pozivnicu za neki događaj (promociju ili …)

Na pitanje, treba li učenici ekonomskih škola da prođu kroz ovaj kratak kurs, moj odgovor je DA. Evo i zašto. Velike firme, i domaće i strane, imaju timove profesionalnih dizajnera i stručnjaka koji brinu o katalozima, flejerima i ostalim materijalima za marketing. Međutim nije lako da se kod istih dobije posao. Sa druge strane, država promoviše preduzetništvo, samozapošljavanje, porodični biznis, mala i srednja preduzeća, … E, takvi subjekti nemaju dovoljno novca da plaćaju razne agencije za marketing, pa je poželjno da se neko od zaposlenih “razume” i u ove stvari. Možda ste primetili da i najmanje STR prodavnice na vratima imaju zalepljen flajer sa akcijskim cenama ili pak FB stranicu koja prati njihovo poslovanje. Eto, zato mislim da je neophodna osnovna obrada slika.

Plan realizacije

Prvi dvočas. Predstavljanje slika u računaru. Formati za čuvanje slika. Skeneri i digitalni fotoaparati. Poželjno je da učenici skeniraju neku sliku ili dokument. Može i skeniranje mobilnim telefonom, a sa adekvatnom aplikacijom. Dobro je i da se skenira dokument sa više strana i od njega napravi  PDF datoteka.

Drugi dvočas. Programi za obradu slika. Atributi slika. Dimenzije i rezolucija.  Ovde se učenici upoznaju sa programom i razjašnjava se odnos dimenzija i rezolucije. Seču se slike, dodaje tekst i kreće u rad sa slojevima.

Treći dvočas. Osnovna obrada slika. Selekcije i efekti. Kreiranje novog dokumenta i pozadine. Prenošenje nepravilnih selekcija na nov dokument. PNG slike i njihova primena.

Četvrti dvočas. Osnovna obrada slika. Spajanje više slika. Jednostavna “montaža” pomoću gumice i Blending Options … Priprema za štampanje postera.

Peti dvočas. Utvrđivanje. Izložba radova. Galerijska šetnja. Samoocenjivanje po sistemu Evrovizije. Učenici donose odštampane postere 30*40cm na zadatu temu, (a i u elektronskom obliku kao dokaz) i učestvuju u ocenjivanju.

Jedan takav rad je na slici dole. Tema je bila da se napravi flajer za najavu utakmice.

Osnovna-obrada slika

Učenici MEŠ-a (smer el. teh. multimedija) rade ovaj modul (obrada slika) sa mnogo većim fondom časova, pa su njihovi rezultati mnogo bolji. Pogledajte ovde.

Svakako, važno je da primenite to što naučite. Evo mog primera. Za Đorđevu proslavu osamnaestog rođendana, služila se domaća rakija stara devet godina. Kofica, led i ETIKETA. Etiketa je napravljena u fotošopu, odštampana u koloru i plastificirana laminatorom. Sve je kućna radinost. Jednostavno, a efektno.

Obrada-slika

Kada na ovaj način pređete modul “Osnovna obrada slika”, imaćete jedno iskusto više. Moje je, da se posle ovoga, bar 5% učenika ekonomskih škola zaiteresuje za obradu slika i nastavi sa samostalnim učenjem.

promena-dimenzija-fotografije-0

OBRADA SLIKA I

Osnovna obrada slika u pet dvočasa Predstavljanje slika u računaru. Formati za čuvanje slika. (I dvočas) Uobičajeni formati slika su: JPEG, GIF, PNG, … Više o tome na linku: https://infossremac.wordpress.com/o-nama/racunarska-grafika/ Zadatak. Skenirajte neku sliku ili dokument (može i korica od sveske). Ukoliko neko ima mobilni telefon sa aplikacijom za skeniranje, dobro je da pokaže ostalima …

gradient tool

OBRADA SLIKA II

Osnovna obrada slika u pet dvočasa Pozadina, selektovanje dela slike i efekti. (III dvočas) Na prethodnom dvočasu je obrađena tema koja se odnosi na dimenzije i rezoluciju. Upravo to vam je neophodno za nastavak, jer se u ovoj lekciji obrađuje selektovanje dela slike i prenošenje istog na drugu sliku (pozadinu), a za taj posao treba …

spajanje-slika

OBRADA SLIKA III

Osnovna obrada slika u pet dvočasa Spajanje slika. (IV dvočas) Najteže je da se osmisli izgled postera (flajera). Kada imate viziju, sledeći korak je „nabavka“ potrebnih slika o čemu je bilo reči na kraju I dela. Tek sada možete da krenete sa radom. Nemojte da zaboravite najvažnije. FLAJER „U IZLOGU“ TREBA DA PRIVUČE PAŽNJU PROLAZNIKA. …

GALERIJSKA ŠETNJA

Osnovna obrada slika u pet dvočasa Galerijska šetnja. Utvrđivanje. (V dvočas) Galerijska šetnja. Na ovom dvočasu je utvrđivanje odnosno ocenjivanje. Učenici donose odštampane radove, a na osnovu zadatka koji su dobili na prethodnom dvočasu. Ko ne donese rad, dobija jedan. To je zbog dogovora postignutog sa učenicima, jer su svi saglasni da je sedam dana …

Obrada slika Flajer 9

OBRADA SLIKA – DIZAJN

Obrada slika – dizajn Mašinsko-elektrotehnička škola Paraćina; predmet: Uvod u tehnike multimedija; modul: obrada slika. Cilj: NAPRAVITI PROIZVOD! Naslov ove izložbe je pozajmljen sa jedne Webiz konferencije (webiz-predavanja-kako-da-zivite-i-radite-u-digitalnoj-sadasnjosti/ gde mi se posebno dopalo predavanje “Zašto treba da menjamo navike”), a tekstovi za flajere od istaknutih ličnosti sa domaće internet scene: IstokaPavlovića, Stefana Gajića, Marine Nikolić …

PREZENTACIJE

Prezentacije Pošto se prezentacije rade i u prvom i u drugom ili trećem razredu (FA u  drugom a ET u trećem) onda treba doneti odluku kako da se ispuni plan, a da ne dođe do prostog ponavljanja priče. U prvom razredu, predmet se zove Računarstvo i informatika, a kasnije Poslovna informatika. Shodno tome, ja sam …

korporativni-identitet-bren

PUBLISHER I

Publisher. Vizit karte, flajeri, brošure, … i “komunikacija”. Primer, koji ovde obrađujem, povezan je sa učeničkom firmom  “Fantastic”. Ova firma je nastala u okviru predmeta “Obuka u virtuelnom preduzeću” (popularni Biro) i bavi se prodajom bezalkoholnih pića. Iz elektronskog poslovanja, ja im samo pomažem da naprave bolju komunikaciju sa klijentima. U ovom modulu napravićemo logo, …

png-sličice

PUBLISHER II

Publisher. Flajer, brošura,… i “ključne reči”. Osnovna uloga flajera i brošura je da doprete do što većeg broja ljudi iz vaše ciljne grupe. Bez obzira čime se bavite, ovi materijali moraju da privuku pažnju. Jedan takav flajer nastao je kada je profesor Draganović, tadašnji član marketing tima moje škole, predložio da se učenici uključe u …