Zašto treba koristiti društvene mreže i internet marketing

Zašto treba koristiti društvene mreže i internet marketing

Za one, koji žele više i rade još nešto…

Snaga društvenih mreža

  • Globalna danonnoćna dostupnost
  • Prisutnost na internetu
  • Mesto gde se kreiraju stavovi i mišljenja

Društvene-mreže

Globalna danonnoćna dostupnost. Facebook je džin. Preko milijardu korisnika u svetu. 24 sata dnevno, 365 dana godišnje. U Srbiji više od 50% domaćinstava ima pristup internetu. Svakog dana na internet se poveže više od 2 miliona građana u našoj državi. Sa razvojem bežičnih mreža i mobilne telefonije, ova brojka se neprestano povećava, jer WiFi danas postoji na gotovo svim javnim mestima. Ovaj trend, gde virtuelni svet preuzima primat nad realnim, nije zaobišao ni firme. Sve je više firmi koje se promovišu preko fejsbuk strana.

Prisutnost na internetu. Ukoliko imate profil na fejsbuku ili nekoj drugoj društvenoj mreži, vi ste prisutni na internetu. To znači da vašim objavama, slikama, lajkovima  i komentarima kreirate sopstveni brend što dalje znači da samostalno odlučujete o tome, da li će te vaš brend iskoristiti za zabavu ili možda u neke druge svrhe. Možda da nađete bolji posao ili da proširite znanja. Slika koju šaljete je veoma bitna jer će vam se prava prilika možda ukazati već sutra.

Mesto gde se kreiraju stavovi i mišljenja. Ovde nema cenzure. Svi se slobodno izražavaju. Mnogima se menjaju životni stavovi, posebno mlađima. Vodite računa, ponešto treba zaobići. Ideje su svima dostupne a glavna poenta je pokrenuti priču koja će zainteresovati mase. Ne znam da li znate onu priču – Ko može da pliva u parama? Odgovor je – Onaj koji može da opslužuje mase (npr. Bil Gejts, sa svojim proizvodima).

Zašto treba koristiti marketing na internetu

  • Na fejsbuku smo se skinuli goli
  • Targetovane reklame
  • Viralni marketing
  • Impulsna kupovina

Društvene-mreže-i-Internet-marketing

Na fejsbuku smo se skinuli goli. Neki i bukvalno. Ljudi na fejsbuku postavljaju slike, video materijale, komentare gde su putovali, šta su radili, gde su spavali, šta su večerali. Na osnovu ovih podataka i onih ličnih, koje ste ostavili prilikom registracije, fejsbuk od vašeg naloga pravi profil u kome je bukvalno sve, od vaših interesovanja i osobina, pa sve do svakodnevnih životnih navika. Jednostavno, o vama više zna nego vaši prijatelji i roditelji.

Targetovane reklame. Na osnovu napravljenog profila o vama, fejsbuk sada oglašivačlima prodaje te podatke. Evo i zašto. Sve firme, koje plaćaju reklamiranje, žele da njihova reklama dopre do osobe koju određeni proizvod zanima. Na ovaj način oglašivači mogu da precizno ciljaju svoje kupce po mnogim kriterijuma: mesto stanovanja, pol, hobi, obrazovanje, zarada, …

Viralni marketing. Ovakav marketing vam omogućavaju društvene mreže. Ako napravite dobru priču o proizvodu ili usluzi, ta priča može da se proširi eksponencijalnom brzinom, kao virus. Priča ne mora da bude senzacija. Dovoljno je da publici date neka praktična rešenja, sevete ili pak ideje. Dobru priču uvek  prate i komentari. Komentari nakada mogu biti i negativni što nikome ne prija. Upravo zbog ovog straha mnogi odustaju. Neki ih brišu, što još više nervira pobliku. Negativne komentare treba iskoristiti i popraviti pogrešno.

Impulsna kupovina. Razvijena je više u državama sa visokim standardom gde čak  i tinejdžeri imaju kartice sa određenim limitom. Kod nas je slabije zastupljena, ali marketing ipak može da se razvije. Okidač za impulsnu kupovinu može da bude cena tj. promocija, akcija ili rasprodaja, zatim poklon uz odgovarajuću kupovinu ili pak besplatna dostava (Free Shipping).

Alati koji se koriste u marketingu

  • FB strana, blog, sajt, e-mail
  • SEO optimizacija
  • Držite se pravila “Content Is King”

Alati-internet-marketinga

FB strana, blog, sajt, e-mail. Ovo nije teško. Svako može da napravi fejsbuk stranu ili blog i to besplatno. Sajt je malo složeniji. E-mail je u ove svrhe pomalo zapostavljen, ali neopravdano. Izgrađujte svoje adresare. Nikad se ne zna. Poziv na akciju može da zatreba svakog momenta. Uloga ovih alata je u “zbližavanju” sa klijentima. Treba da budete iskreni i iskažete svoje mišljenje. Ljdi vole gotova rešenja. Na taj način klijenti vam više veruju, ponovo se vraćaju na vaš blog, preporučuju vam njihove prijatelje. Dobijate lajkove tj. priznanje za vaš rad. Vaš autorite raste.

SEO optimizacija. Napravili ste sajt. Dizajn vam se sviđa, sve funkcioniše. Međutim, nije sve gotovo, potrebna je optimizacija. Sajt je kao živ organizam. Poenta je da vaš sajt poseti što više ljudi, posebno oni kojima se vi obraćate. Da bi ovo postigli, treba da “ubedite” Google da vas stavi na prvu stranu pretrage. Najbolje na prvo mesto. Ovo već nije lako. Treba da vodite računa o ključnim rečima, naslovima, linkovima, sadržaju, slikama, …i naravno o konkurenciji. Na kraju, kada i ovo odradite, na rezultate treba da čekate izvesno vreme.

Držite se pravila “Content Is King”. Sadržaj je kralj. Ovo je povezano sa prethodnom tezom gde sam samo malo zagrebao po površini. Google ima izuzetno složen algoritam za procenu sadržaja. Treba da pišete kvalitetne sadržaje jer ne možete da “prevarite” Google. Tekstu dodajte adekvatne slike ili video klipove. Slobodno stavljajte i linkove na sadržaje slične vašoj temi. Time vašem tekstu dajete još veću vrednost. Na kraju, kada ljudi pročitaju vaš tekst i stave linkove ka vama, budite sigurni da je to kvalitet o kome pričamo.

 

Foto: pixabay.com

Ukoliko vam se svideo ovaj tekst, pročitajte i PREDVIĐANJA ZA BUDUĆNOST.

Komentariši

Your email address will not be published.

Ova web stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.